AKTIVITETER 2017

Vi har hittil hatt tre møter i 2017; 17.01., 01.06 og 29.8.

Det er laget påskemagasin og påskemarked samt sommermagasin ifm SommerFillan i uke 30.

AKTIVITETER 2016

I tillegg til forumets markedsføringsaktiviteter har en egen arrangementgruppe gjennomført Moteshow på Hjorten Hotell Hitra 30.09.:

moteshow_hjorten_hildecubus-therese-hjorten-monica-twins-eurosko
Hilde fra Cubus, Therese fra Hjorten Hotell Hitra og Monica fra Twins/Eurosko

Og Gammeldags Julemarked på Fillan 9.-11.12. ble gjennomført med følgende arrangementgruppe i spissen:

julemarked
Synnøve fra Kystkompetanse, Ann Mari fra Såpeheksa, Randi fra Hitra Næringsforening og foran Therese fra Hjorten Hotell Hitra

Årets første møte fant sted i Sentrumsgården 27.04.16.
Årets andre møte fant sted på Hjorten Hotell Hitra 20.09.16.

Årets sommeravis kom ut ifm SommerFillan i uke 30.

Julemagasinet for Trivelige Fillan kom ut 9. desember – samme dag som Gammeldags Julemarked åpnet i bakgården på Hjorten Hotell Fillan.

AKTIVITETER 2015

BAKGRUNNEN FOR ETABLERING AV FILLAN HANDEL- OG SERVICEFORUM – «TRIVELIGE FILLAN»

Hitra Næringsforening skal bidra til å videreutvikle Fillan som et aktivt og attraktivt handels- og servicesentrum for hitterværinger, hytte-eiere og turister og skape møtearena og grunnlag for nettverk.
Som første trinn ble det invitert til møte på Ansnes Brygger 20.05.15.  10 handelsbedrifter var representert på møtet med en eller flere personer, i tillegg til Ann Kristin Willmann fra Hitrahallen og Stein Olav Sivertsen fra Vindfang Reklamebyrå/Hitra Frøya Lokalavis.

Det ble vedtatt å opprette en samarbeidsgruppe for handels- og servicebedriftene på Fillan, kalt Fillan Handels- og serviceforum.  Forumet vil når det er naturlig også tilby deltakelse av handels- og servicebedrifter som er lokalisert andre steder på Hitra.  Deltakerne ønsker at forumet skal ledes av Hitra Næringsforening v/Randi Storsve Lundquist, i nært samarbeid med Hilde Dalsbø (Cubus/Hjorten Kjøpesenter)  og Anne Nøren (Hitrarosa/Hitratorget Kjøpesenter).  Representantene for bedriftene kan skiftes ut fra år til år om det er ønskelig.

Handels- og serviceforumet er et lokalt bransjespesifikt nettverk innenfor Hitra Næringsforening.

I handels- og serviceforumet vil vi:
*  Ha en felles profil.
*  Skille oss ut fra andre handelssteder, gjøre noe som fører til at vi blir husket på en positiv måte (ref. Johnny the bagger).
*  Ha felles markedsføring av SommerHitra med handel, service, kultur og aktiviteter.  Også utenfor Hitra/Frøya, gjerne i hele Sør-Trøndelag.
*  Ha felles markedsføring i avis og på nett i.f.m. spesielle dager og uker, f.eks. Valentines Day, Black Friday, mors- og farsdag, Halloween  og siste uken før jul.
*  Koordinere felles henvendelser/søknader til Hitra Kommune om saker som er viktige for flere eller alle bedriftene.
*  Jobbe for å få til lik kjerneåpningstid 10.00-18.00 for alle butikkene på Fillan.

Det er enighet om å gjennomføre møte 2 ganger pr. år – ett tidlig på året for planlegging av aktiviteter 1. halvår og ett rett etter sommeren for aktiviteter 2. halvår.

Møte nr. 2 fant sted 02.06.15 i Sentrumsgården.  Her ble vi bl.a. enige om umiddelbart å begynne å bruke vår nye felleslogo:

Amp-tFxZuXY9_TOdF3PBt37_RcBdJZbmHHeZYKnmsTg,gud5G1YusK9Le84j21DSDcTBGIWnD-DiUbBFs39-HtY

Det ble også vedtatt å bestille en 12 siders Trivelige Fillan avis som innlegg i lokalavisa tirsdag 30.06.15.  31 bedrifter bidro med annonse, i tillegg laget Hitra Næringsforening redaksjonelle innslag om Frivilligsentralen, Pikene på Torget og Hitra Bibliotek.  Kampanjen omfattet også nettannonsering.  Se avisen ved å følge linken nedenfor:

Trivelige Fillan

Møte nr. 3 fant sted 13.10.15 i Sentrumsgården.  Her ble det vedtatt å bestille en 16 siders juleavis – som etter hvert ble på hele 20 sider pga stor deltakelse.  Også denne gangen inkludert nettannonsering.  34 bedrifter bidro med annonse, Hitra Kommune hadde en informasjonsside og denne gangen omhandlet de redaksjonelle innslagene klesbutikkene, Hitrahallen, Hitrarosa, Sylvi’s Beauty og Hitra Næringsforening.  De redaksjonelle innslagene omhandler ulike bedrifter fra gang til gang, og man betaler ikke ekstra for denne plassen.

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd). Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet