BAKGRUNNEN FOR REISELIVSFORUM  

Under Seminar om Turisme på Hitra 10.12.2014 ble vi enige om å skape en arena for samarbeid for reiselivsbedrifter og bedrifter som er naturlig tilknyttet reiselivsnæringen på Hitra.  Vi ble også enige om å invitere aktører som så langt ikke har hatt noen tilknytning til reiselivsnæringen, men som vi mener vil kunne bidra til å skape spennende totalprodukter både innen turist-, forretnings- og møtesegmentet.

Møtene skal skje i regi av Hitra Næringsforening, ca. en gang pr. kvartal og hver gang hos en av Reiselivsforumets medlemmer.  Formålet med disse møtene er bl.a. å bli kjent med hverandre og hverandres produkter og ved å spille på lag gjøre hverandre sterkere.

Reiselivsforumet er et lokalt bransjespesifikt nettverk innenfor Hitra Næringsforening.
Når det gjelder relasjonen til KystNorge så er det et destinasjons-selskap for 7 kommuner på Trøndelagskysten, en samarbeidspartner innenfor reiselivsbransjen, en salgskanal og en leverandør av tjenester.

2017

Møter i 2017:
06.06.17 Ansnes Brygger
28.08.17 Hjorten Hotell Hitra

 

Aktivitetsplan september 2017 – desember 2018.  Planen vil bli evaluert og redigert underveis.

Aktivitets-oversikt sommeren 2017

Hitra Frøya Kystguiden 2017-18 på norsk, engelsk og tysk ble laget ferdig til påske 

2016

Møter i 2016
07.01.16 Fjellvær Gjestegård
02.02.16 Dolmsundet Hotell
30.03.16 Kvitbrygga, Knarren Brygge – Knarrlagsundet
03.05.15 Hitra Turistservice, hurtigbåtterminalen, Sandstad
20.06.16 Hjorten Hotell Hitra
03.11.16 Kystmuseet på Fillan

For første gang var Hitra Reiselivsforum med på Oi Trøndersk Matfestival i Trondheim 4.-6.08.16 sammen med mat- og ølprodusentene fra Hitra og Frøya.  Følgende reiselivsbedrifter var med på å betale for standen:
Ansnes Brygger, Knarren Brygge, Fjellvær Gjestegård, Hitra Turistservice, Hjorten Hotell Hitra

Hitra Næringsforening var koordinator for reiselivs-standen, var med på bemanne standen og laget ny rollup og fakta-ark for de deltakende bedriftene.

Hitra Reiselivsforum v/arbeidsgruppa for markedsplan presenterte sine ideer for representanter for næringsliv og Hitra Kommune på Kystmuseet 06.06.16.

Arbeidsgruppa består av Bjørn Fjeldvær (Knarren Brygge), John Birger Brevik (Hitra Turistservice), Rune Almo (Hjorten Hotell Hitra) og Ola Skjåk Bræk (Ansnes Brygger).

Hitra Næringsforening har produsert Kystguide Hitra Frøya 2016-17, på norsk, engelsk og tysk – samt nytt turistkart for øyriket.  Ble levert i papirutgave 13.05.16.  Digital utgave ble distribuert samme dag på epost, hjemmeside og Facebook.  Alle er hjertelig velkommen til å spre det glade budskap!

 

NTW 2016
Hitra Næringsforening representerte følgende bedrifter fra Hitra på Norwegian Travel Workshop 2016 i Bodø:
Kvenvær Sjøhusferie, Ansnes Brygger, Knarren Brygge, Dolmsundet hotell Hitra, Hjorten Hotell Hitra, Fjellvær Gjestegård

Workshop folder 2016

2015

Møter i 2015
12.01.15 Ansnes Brygger
09.03.15 Hitra Gårdsmat
20.04.15 Fjellvær Gjestegård
01.06.15 Knarren Brygge
08.09.15 Dalpro
03.11.15 Dolmsundet Hotell
03.12.15 Ansnes Brygger – med juleavslutning

«Hva skjer på Hitra»
I 2015 har HNF for Reiselivsforum produsert fire oversikter over hva som skjer på Hitra – i papirutgave, distribuert via turistkontor, butikker, reiselivsbedrifter og spisesteder.  Oversiktene er også distribuert til bedriftslisten på epost og de er lagt ut på Facebook.

Hitra påsken 2015

Sommerhitra 1506-0507

Sommerhitra 0607-0208

Sommerhitra 0308-3108

Jul på Hitra 2015

FØLGENDE BEDRIFTER ER AKTIVE I HITRA REISELIVSFORUM:

 

Vi har på ett eller flere møter hatt besøk av rådmann Laila Eide Hjertø i Hitra Kommune, leder Laila Støen i destinasjonsselskapet KystNorge, Stein Olav Sivertsen fra Vindfang Reklamebyrå/Hitra Frøya Lokalavis og Synnøve Aukan i Trøndersk Kystkompetanse.

 


Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd). Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.