7. oktober 2017 fikk Hitra Kommune og Hitra Næringsforening være med Smølabonan til Kristiansund, for å delta i det årlige markedet og for å feire Kristiansund Kommunes 275 års jubileum med middag og konsert.  En flott helg som ga oss mersmak, vi kommer gjerne tilbake neste år hvis vi får lov.

Hjorten Hotell Hitra var med på stand, og Dalpro og Dolmøy Seafood sendte med oss smaksprøver – som selvsagt var veldig populære blant Kristiansunds befolkning.  Mange ville kjøpe, og vi fikk god anledning til å markedsføre at Dolmøy Seafood fra og med om 14 dager er å finne hos Coop Extra og Mega i Kristiansund og hos Coop Mega Bekkevold i Molde.  Neste år håper vi at våre lokale mat- og ølprodusenter blir med og står på stand sammen med oss.  Tror både Garnviks Røkeri og Frøya Bryggeri solgte veldig bra på Frøya sin stand.

Hitra Næringsforening tar opp tråden når vi får vite om Smølabonan vil ha med nabokommunene også neste år.